|
|
:: HISTORIA AKCJI ::
Kampania wystartowała w czerwcu 2004r. od uruchomienia sprzedaży koszulek oraz wystawy grafik i gotowych tiszertów w Cafe Kulturalna w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Pod koniec czerwca wystawa ta została przeniesiona do kawiarni "Szpilka" i "Szpulka" na pl. Trzech Krzyży w Warszawie gdzie trwała do końca września. W czerwcu oraz lipcu 2004 ukazała się seria publikacji dotyczących kampanii w największych polskich dziennikach i tygodnikach. Również w kilku ogólnopolskich stacjach radiowych - Radiostacji, Polskim Radiu BIS oraz Trójce nadane zostały audycje poświęcone akcji "Tiszert dla Wolności". We wrześniu 2004 obszerny reportaż o kampanii zamieściła gazeta NGO. 5 PaĽdziernika 2004 koszulki z kampanii zostały wykorzystanie w programie "Ogród Sztuk" nadanym w II programie TVP o godz. 19:35.
Dnia 16 lipca 2004 kampania "Tiszert dla Wolności" została wyróżniona nagrodą "Okularów Równości" przez komitet przy Pełnomocniku Rządu do Spraw Równouprawnienia Kobiet i Mężczyzn. Nagroda została uzasadniona w następujący sposób: "Kampanię "Tiszert dla wolności" wyróżniono za odważne promowanie praw człowieka i walkę z przejawami ksenofobii. "Kampania Tiszert dla wolności" to inicjatywa mająca na celu zwrócenie uwagi publicznej na występującą w Polsce nietolerancję i brak zrozumienia dla praw mniejszości (...). Kampania ta, to znakomity przykład edukacji społecznej prowadzonej w otwarty, nowoczesny i przyjazny sposób.
Organizatorem akcji i autorem haseł jest socjolog Antek Adamowicz. Obecnie kieruje on Fundacją dla Wolności, która koordynuje kampanię. Autorami grafik do koszulek z I edycji akcji są artyści z grupy "Spółdzielnia". Konrad Pustoła, autor zdjęć dla kampanii, powiedział, że sukces akcji może świadczyć o "ogromnej luce w tym zakresie w Polsce oraz o zapotrzebowaniu na tego typu działania".
Wsparcie medialne udzielone kampanii przez ogólnopolskie media spowodowało, że dowiedziała się o niej znaczna część mieszkańców Polski. Stało się tak przede wszystkim dzięki poparciu dla kampanii udzielonemu przez dużą grupę najbardziej znanych publicznie intelektualistów, artystów, publicystów i polityków. Są oni autorytetami, którzy namawiają i przekonują ludzi do aktywności na rzecz dyskryminowanych oraz na rzecz wzbogacania debaty publicznej poprzez noszenie koszulek sprzedawanych w ramach kampanii.
Koszulki dofinansowywane są przez firmę Tiszert.
|
|
|
Kampania wyróżniona w 2004 roku nagrodą "Okulary Równości" przez Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Równego Statusu Kobiet i Mężczyzn
|
|